Česká komora PMI

Blog - Česká komora PMI

Blog

PMI brzy zavede nový a přepracovaný formát přihlášek pro všechny současné certifikace (PMP, CAPM, PgMP, PfMP, PMI-ACP, PMI-PBA, PMI-RMP a PMI-SP). Spuštění je plánováno na druhou polovinu června 2020.
 
Změny byly provedeny na základě zpětné vazby od uživatelů a nové přihlášky jsou navrženy tak, aby byly pro kandidáty na certifikaci jednodušší a snáze dokončitelné. 
  • Přihlášku jsme zjednodušili snížením počtu obrazovek.
  • Neměníme požadavky na způsobilost (roky pracovní praxe, požadované hodiny školení), ale měníme formát, ve kterém žadatelé tyto informace předkládají. Kandidáti mohou například nyní zadat měsíce zkušeností místo hodin, což je mnohem snazší sledovat.
  • Kde to bylo možné, eliminovali jsme pole s volným textem a přidali jsme výběrová pole. Výběr odpovědi z rozevíracího seznamu objasňuje žadatelům, na co se tato otázka ptá, a je tedy snazší odpovědět.
 
Připravili jsme „Rychlou referenční příručku“ .PDF a online demo, které popisuje změny. Video je k dispozici zde: https://bcove.video/372FQha.
 
Uchazeče s otevřenými / čekajícími žádostmi vybízíme, aby podali přihlášky do 15. června 2020. Pokud to nestihnou, PMI tým udělá vše pro to, aby přenesl co nejvíce zadaných dat do nové přihlášky. Kandidáty s otevřenými / čekajícími přihláškami budeme také napřímo kontaktovat.

DŮLEŽITÉ

PMI záleží na bezpečnosti a zdraví naší globální komunity. Krizová pracovní skupina denně sleduje situaci vyplývající z pandemie koronaviru (COVID-19). Rozhodli jsme se, že nejlepší způsob, jak chránit bezpečnost všech zúčastněných, je překonfigurovat následující události na vysoce poutavé a pro účastníky cenné virtuální zážitky.

12. - 14. června: Leadership Institute Meeting 2020 - EMEA

14. - 16. června: Kongres PMI EMEA 2020 Prague 

17. - 18. června: SeminarsWorld Prague

Sledujte prosím další podrobnosti o událostech a aktualizace pro hosty, kteří se již zaregistrovali, na stránkách akcí. Pokud máte nějaké dotazy, kontaktujte prosím .

Výsledky řádných voleb konaných dne 11. 3. 2020

V rámi členské schůze konané dne 11.3.2020 od 19:30 hodin v Praze v PwC Experience Centru, Hvězdova 2c, Praha 4, se uskutečnily doplňovací volby do orgánů Komory.

Za nominační výbor představil Otakar Krátký pravidla voleb a jednotlivé kandidáty. Kandidáti, kteří dosud nepůsobili ve vedení komory pak postupně představili sebe a svůj program.

Na jednotlivé pozice kandidovali tito kandidáti:

Všichni kandidující byli členskou schůzí řádně zvoleni.
Přejeme zvoleným kandidátům mnoho úspěchů v jejich dobrovolnické a užitečné práci pro Komoru!      

 

Vážené členky a vážení členové České komory PMI (dále jen PMI.CZ),

11. března 2020 se v rámci konání řádné členské schůze uskuteční volby do orgánů PMI.CZ. Přesný čas a místo konání členské schůze najdete níže. 

Jako členové PMI.CZ budete na dva roky volit:

  • Víceprezidenta pro profesní rozvoj a vzdělávání 
  • Víceprezidenta pro programy 
  • Víceprezidenta pro provoz
  • Viceprezidenta pro finance 
  • Tři členy Kontrolního výboru

Povinnosti a pravomoci členů Výboru jsou definovány ve stanovách PMI.CZ ve článku V, oddíl B, povinnosti členů Nominačního výboru a postup volby v oddílu C a D a povinnosti členů Kontrolního výboru se řídí oddílem E.

Volby se budou konat dne 11. 3. 2020 od 19:30 hodin a to formou členské schůze (v Praze v PwC Experience Centru, adresa Hvězdova 2b, Praha 4). Hlasovat a kandidovat mohou ti, kdo byli ke dni 1. 2. 2020 členy České komory PMI, z.s. 

Kandidatury prosím podávejte do 16. 2. 2020 (tzv. rozhodné datum kandidatury). Bližší informace jsou k dispozici na webových stránkách v menu Volby 2020. 

Rádi bychom vás pozvali na druhý ročník unconference Project Management Open Space, která se bude konat dne 28.1. opět v konferenčním centru GreenPoint.

 

Dopoledne proběhne šest přednášek.

 

V přednáškách se budeme věnovat:

 

  • Co by měl umět a znát projektový manažer či manažerka, aby uspěl v řízení projektů v blízké budoucnosti. Tomuto tématu se Jirka Krátký dlouhodobě věnuje a seznámí účastníky s tím, jaké kompetence by měli mít.
  • V druhém vstupu se budeme věnovat odhadům pracnosti. Přenášející Marek Soukup na toto téma zorganizoval několik běhů školení a ve své přednášce nám představí jeho poznatky a závěry.
  • Třetí přednáška bude v podání Marka Čatloše na téma měření a reporting v týmech.
  • Mira Vlach si připravil úvod do OKR a implementaci této metody do firem.
  • Jaké jsou typické součásti agilních kontraktů bude téma Jana Barty, který je advokát a věnuje se agilním kontraktům. Chce upozornit jaké jsou rozdíly mezi agilními kontrakty a tradičními „waterfallovými“ smlouvami a na co si dát pozor.
  • S kontrakty souvisí výběrová řízení a v posledním vstupu Jarek Procházka nastíní jejich principy a představíme si je na příkladu výběru dodavatele agilní transformace.

 

Odpolední část bude probíhat ve formátu Open Space, kde budeme buď pokračovat diskuzí na dopolední témata, nebo tématy dle preferencí účastníků.

 

Více informací a registrace: https://www.pmopenspace.cz/

 

Dobrý den,


na Masarykově univerzitě nyní pracujeme na projektu aplikovaného výzkumu, který se týká přenosu znalostí a informací na projektech (https://pkm.econ.muni.cz/). V současnosti realizujeme dotazníkové šetření mezi projektovými manažery a já bych Vás moc chtěla poprosit o vyplnění dotazníku (http://vyzkumy.econ.muni.cz/s4/28981/4c7ea00a), který Vám zabere maximálně 15 minut. Budu moc ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu. Pokud by Vás k tomu cokoliv zajímalo, obracejte se s dotazy na adresu .

Děkuji moc předem a přeji pěkný den!

S pozdravem,
Veronika Kundrtová

 

Vážení čtenáři,

jako členům a přátelům České komory PMI vám přinášíme další číslo společného časopisu České a Slovenské komory PMI – Československý projekťák Podzim 2019, který si můžete ve formátu PDF stáhnout zde.

Začal školní rok a chvíli na to astronomický podzim, my si ale školní témata šetříme na jindy. Místo toho otevíráme jedno veliké, ke kterému se budeme určitě mnohokrát vracet, a to dění na samé hranici projekťáckého světa. K šíření osvěty v této oblasti nás vybízí Ľubomír Slocík, spoluzakladatel slovenské komory PMI a někdejší její prezident. V nedlouhém rozhovoru nám stihl dát i pádné argumenty proč.

Za veterána na tomto poli můžeme považovat Martina Vachatu, kterého jsme se zeptali na jeho osvědčené techniky a finty. Lenka Pincot pak poradí, jak na spolupráci mezi byznysem a IT. Z jiného soudku je článek o vědecké práci pánů Lorka a Servátky, kteří si v ní položili otázku starou jako lidstvo samo, která je však pro projektový management zcela zásadní: Proč lidé a firmy opakují v plánování stále stejné chyby?
 

 

V minulém čísle jsme vás kvůli záplavě zajímavých článků ochudili o reportáže z některých konferencí, teď ale nastala vhodná příležitost to napravit, a to nejen proto, že opět začíná kongresová sezóna a krom akcí minulých vás samozřejmě zveme i na ty budoucí, ale také proto, že Prahu čeká v červnu 2020 mohutná dvojitá událost – PMI LIM meeting a PMI EMEA kongres.

Tomu přizpůsobujeme i redakční plán, takže na zimní číslo časopisu se můžete těšit ještě před Vánoci v tradičním formátu, ale jarní číslo vyjde v dubnu jako speciál elektronicky i v tištěné podobě.
 
 

 

pmcon2019 plakat w332 1Po roce se blíží další konference PMcon – akce, která je připravována pro studenty, juniorní projekťáky a všechny ostatní, kteří chtějí získat více znalostí a dovedností v oblasti řízení projektů. V pořadí již šestý ročník ponese podtitul „Na cestě k projektovému leadershipu“ a uskuteční se 31. května 2019 na ČVUT v Praze - Dejvicích.

Těšit se můžete na řadu velmi zajímavých hostů, kteří se na přednáškách a workshopech podělí o své cenné zkušenosti. Nosným tématem bude význam a využití aspektů leadershipu v každodenní práci projektového manažera, ale nebudou chybět ani silné životní příběhy. Proč projekt nespasí ani sebelepší tabulky a "zelené” reporty? Komu a čemu věnovat čas a úsilí tak, aby mohly projekty dosahovat kýžených výsledků? Jak srozumitelně komunikovat cíle, podporovat týmovou souhru a nastavit podmínky pro kontinuální růst všech zúčastněných? A kde vlastně začíná a končí odpovědnost projektových manažerů? O tom všem a mnohém dalším bude nadcházející PMcon!

oopsVážení příznivci komory,

Rádi bychom vás upozornili, že z důvodu technické chyby momentálně není možné si v případě potřeby standardně resetovat zapomenuté heslo k vašim uživatelským účtům.

Budete-li potřeba heslo obnovit dříve, než bude chyba opravena, požádejte prosím o reset žádostí na adresu  a nezapomeňte uvést, pod jakým e-mailem je vás účet registrovaný.

Děkujeme za pochopení!

pmcon18 3Jubilejní 5. ročník konference o projektovém řízení PMcon 2018 se již kvapem blíží! Dveře Studijního a informačního centra na ČZU se pro účastníky otevřou již 25. května a je toho opravdu spousta, na co se letos můžete těšit! Čeká vás den nabitý pozitivní atmosférou, zábavou, vzděláváním a společnými zážitky – to vše v duchu tématu „PMcon 5.0: Projekťák v digitálním věku“. Celodenní konference tentokrát nabídne plejádu 20 renomovaných odborníků z projektové praxe ve čtyřech přednáškách a devíti workshopech rozdělených do dvou běhů. Letošní ročník s sebou přináší i nové, zcela unikátní prvky programu, jako jsou diskuzní stoly s odborníky z praxe a interaktivní části pro sdílení osobních zkušeností a znalostí nejen mezi účastníky navzájem, ale také s partnery, organizátory a řečníky. Ani letos nebude chybět již tradiční zakončení konferenčního dne spojené s neformálním večerním networkingem.

Organizátorem akce je spřízněný Studentský klub projektového řízení (SKPŘ), jenž již tradičně připravuje konferenci PMcon pro všechny, kteří se zajímají o projektové řízení, chtějí získat vice znalostí a dovedností a dále se rozvíjet v tomto oboru.

Tématem „Projekťák v digitálním věku“ vás provedou odborníci ze společností, jako jsou např.: Česká spořitelna, Accenture, KOMIX, ČSOB, Microsoft, Vodafone, Wüstenrot, Notix a samozřejmě nebude chybět ani Česká komora PMI.